Прокол під дорогою і ГНБ - в чому різниця?
Проблема прокладення трубопроводів під природними і рукотворними перешкодами існує так же довго, як будівництво трубопроводів. Безглуздим і непрофесійним виглядає заперечення сучасними працівниками безтраншейної галузі термінів, що історично склалися. Адже прокол під дорогою - відмінно відпрацьована технологія, ефективна до епохи пришестя на ринок України горизонтального спрямованого буріння, хоч і більше витратна, як по частині фінансових ресурсів, об'єму необхідних земляних робіт і часу, який витрачається на один перехід.
Фахівцям у галузі ГНБ, швидше за все, ця замітка здасться даремною, але як людина, безпосередньо працююча із зверненнями наших шанованих замовників, дозволю собі внести невелику ясність.
Звичайний дзвінок: "Ви виконуєте прокол під дорогою"?. Вірно, виконуємо, хоча це і не зовсім прокол під дорогою, а саме свердловина складної конфігурації, в яку затягується труба (робоча труба або футляр). Хоча і сьогодні цілком успішно на ринку співіснують і новітні комплекси горизонтального спрямованого буріння і комплекси керованого проколу і напівкустарні "вироби", час від часу "спливає" майже забутий пневмопробойник "Кріт". Проте, уявляючи собі прокол під дорогою, замовник не завжди розуміє обмеження, існуючі при використанні кожної з технологій.
Власне, прокол під дорогою (у ключі цієї замітки "проколом під дорогою" я узагальнено називаю будь-яке укладання труби без розкриття грунту), сьогодні не так актуальний. Скажете, ні? Аргументую свою позицію. Сучасне місто активно і частенько хаотично забудовувався упродовж десятка років, на невеликих площах зосереджені будівлі і спорудження різних епох, під землею щільно укладені інженерні мережі і кабельні системи.
Тому сучасний прокол під дорогою схожий на складну хірургічну операцію. З цієї ж причини використання систем продавлювання/проколу, що йдуть по прямій, без можливості збудувати складний профіль траси, що не дозволяють обійти існуючі інженерні мережі, не оснащених системою локації для контролю за положенням бурового інструменту в сучасному будівництві дуже ризиковано. Сюди слід додати, що при "проколі" не робиться вибірка грунту зі свердловини (це при горизонтальному спрямованому бурінні вибраний об'єм грунту - свердловина - заповнюється затягуваним трубопроводом), а відбувається ущільнення і зміщення грунтів, яке при щільному перетині комунікацій деформує і навіть ушкоджує вже і так зношені від часу чавунні і сталеві трубопроводи і раніше широко вживані азбестоцементні футляри. Не кажучи вже про ушкодження дорожнього покриття, під яким найчастіше і проводиться робота (звідти і походження сталого терміну - прокол під дорогою). Крім того, при проколі під дорогою в класичному розумінні необхідно навантажити увесь робочий агрегат на глибину залягання комунікації, що прокладається, що веде до необхідності формування робочого і приймального котлованів. Два котловани в центрі міста, та на глибину пару метрів - чи це менш згубно для існуючих мереж, дорожнього покриття і благоустрою території міста? Природно ця замітка не претендує на високу професійну оцінку "колег по безтраншейному цеху", проте сподіваюся, що основні відмінності в технологіях дозволять вам, наші шановані замовники, зробити правильний вибір. Так що замовляйте у нас прокол під дорогою, але розглядаючи і пропозиції інших компаній, будьте пильні, нехай це буде прокол в сучасному розумінні цього терміну!
|
Категория: Мои статьи | Добавил: gnbdtt (24.09.2011)
|
Просмотров: 1959
| Теги: ГНБ, горизонтально направленне буріння, Прокол під дорогою
| Рейтинг: 0.0/0 |
|